HTML

Austral&Boreal

Friss topikok

  • VRituka: Én nem tudok a képfeltöltésben segíteni, Nórika nem tudja? Most diplomázott... :-)A varrat nélkül ... (2010.07.21. 08:42) Csoda és csalódás Puerto Madrynban
  • Zolatusra: Fantasztikusak a kepek, es viccesek, nagyok jok a leirasok, ugyhogy rohadtul irigyellek benneteket... (2010.07.20. 19:46) Képek
  • VRituka: Ez a dulce de leche Mexikoban is van, mint a creme brule, es persze a mexikoiak is azt allitjak, h... (2010.07.19. 19:51) Kajaposzt
  • Pucesz: Vigyázzatok nagyon egymásra Chilében! Isten ne adja, hogy szükség legyen rá!!!De azért biztos, ami... (2010.07.19. 14:22) Közlekedés Buenos Airesben és Argentínában I. A titok nyitja (néhány hasznos közlekedési tanács)
  • M.Eszti: Nóri, három napja rémálmok gyötörnek, azt hiszem a Rufina - sztori után ma sem lesz másképp...:) ... (2010.07.18. 20:59) La Recoleta

Linkblog

Archívum

Közlekedés Buenos Airesben és Argentínában I. A titok nyitja (néhány hasznos közlekedési tanács)

2010.07.17. 19:04 wape

A titok nyitját még nem ismerjük, de mint mindennek, biztos ennek is lesz megoldása. A közlekedés Buenos Airesben és Argentínában enyhén szólva kaotikusnak tűnik, vagy kaotikus? A Közel-Kelet kaotikusnak látszik, de az ember egy pár nap után rájön a mögöttes rendre – Európáról nem is beszélek. Itt még nem nagyon jöttünk rá a megoldásra. Hol is kezdjem? Legyen a tegnapi rémület. Az volt a terv, hogy ma du. 3kor elindulunk Puerto Madrynba, potom 20 óra busszal. Tegnap a városnézés után kimentünk a Retirora (vasút pu., helyi- országos- és nemz. busz pu.), hogy vegyünk jegyet. Van kb 30 busztársaság, amely jegyet árul, hatalmas tömeg. Első sort kiálljuk: nincs jegy. Mi? Csak vasárnapra. Második sort kiálljunk: nincs jegy. Mi? Csak vasárnapra van legközelebb (ja pont a téli szünet kezdődik). Így ment egy órán keresztül. Miért gond ez? Mivel, egy-egy város között 16-20 órákat kell mennünk, ezért pontosan ki van (volt?) számolva, hogy hol mikor mennyit tudunk lenni. Nem volt jegy a környékre sem, és azonnali indulással sem. Gyors fejszámolás: OK maradjunk még egy napot BA-ban és menjünk egy nappal később, azaz vasárnap.

A jegyet megvettük és pusztán elővigyázatosságból megnéztük a járatokat Puerto Madrynból Barilocheba, ahova két nap után majd menni akarunk. Első sor, második, sor, stb., kiderül, hogy nem is közlekedik busz a két város között közvetlenül (ez csak 10 óra lenne), csak ha a kerülővel megyünk (plusz hat óra). A vicc, hogy mikor a neten néztem, volt közlekedés és jegy is. Akkor Bariloche kilőve, menjünk egyből Chilébe Puerto Madrynból.

Most egy pillanatra megállok. Egy hajón ülök Uruguay felé. Az utasok szórakoztatására hátranyalt hajú fiatalember, fekete öltönyben nyomott le valami tangószerű dalt (mi mást?) Az emberek bámulják, fényképezik, új dalba kezdett. Nóri szerint egy segg vagyok, aki nem érti az egészet. (Nóri: az a vicc az egészben, hogy első ránézésre ez egy ilyen helyi tangós-dáridós éneklősdinek tűnt, de valójában minden helyi odagyűlt az énekes köré, könny csordult a szemükbe a Buenos Airesről szóló dalok hatására, öregek-fiatalok beálltak tangózni, nem csak lépegetni, hanem igazából tangózni. Pont az ilyen pillanatok miatt érdemes utazni. WP: Lementem csokit venni, és közben megnéztem a csávót, a szemébe néztem. Jó, revideálom magam, tényleg nagy tapsokat kap és autentikusnak tűnik. A csoki viszont pofátlanul drága a tax free boltban.)

Szóval Bariloche törölve, „gyorsan” (újabb 3szor 15 perc sorbanállás) nézünk jegyet Chilébe, mert egy hét múlva onnan indul a repülőnk. Játszunk biztosra. Újabb sorbanállások után kiderült, hogy jól volt az ötletünk, az új terv Puerto Madryn-Neuquem (Arg.) - Temuco (Ch.) - majd beteszünk valami térképet. Ugyan így 12+9 órát kell majd buszozni, de ez az egyetlen Andokon átvezető, és télen is működő hágó. Mi?

A mi tervünk az volt, hogy majd Barilocheből kelünk át Chilébe. A net szintén azt mondta, hogy vannak buszok és menetrendek, meg is vehettem volna a jegyeket. Itt most azt mondják a busztársaságok, hogy nem járnak ott a buszok a hóhelyzet miatt. Ki tudja ezek után, hogy hol és hogy járnak a buszok? Az útikönyvek csak a nyárról írnak.

Ezeket tudtuk meg három óra folyamatos, valamilyen sorban állás után. Sokkos állapotunk kezelésére, hogy valamivel kárpótoljuk magunkat a szívásért, a pályaudvarról kifelé jövet bementünk a Buqebus társaság irodájába, hogy a felszabadult extra napot ( a mait) lehetőleg Uruguay-ban töltsük. Enyi szerencsénk maradt tegnap estére. Pont valami promóció volt. Kedvezményes jegy Colonia del Sacramento-ba és vissza (összesen 6 óra),+szendvics a hajón +2 órás városnézés Coloniaban. (+ a tangóénekes itt hajón, sőt most már tangóznak is). Az ár kb. 12000 Ft. Nóri azért rákérdezett, mi van ha nem kérjük az extrákat meg a városnézést? Akkor 16000 Ft. Ja ennyire promóciós? Akkor visszük. Úgyhogy ma itt ülünk a Santa Elisabeth hajón, úszunk a piszkos La Plata folyón. Az útikönyv szerint Colonia egy gyönygyszem, a vendéglátónk szerint UNESCO Világörökség.

Ja és még egy utolsó fordulat kedvéért visszatérek a buszokhoz. „Hazaérve” vendéglátónk (anyukája Pont Puerto Madrynban lakik, ő maga tavaly volt Barilocheban) állítja, hogy 1. kell legyen közvetlen busz PM-ból Barilocheba, 2. át lehet kelni ilyenkor a Barilocheból Chilébe és vagy mi a jegyárusok hallottak valamit félre. Ebbe bele sem merek gondolni.

 

Most a városon belüli közlekedésről. Buenos Airesben a közlekedés olcsó és rossz. A BKV ehhez képest egy jól szervezett, hatékony intézmény. A buenos airesi tömegközlekedés megragadt valahol a 70-es évek utaslétszámánál. A buszhálózat sűrű, mind a járatok számát és gyakoriságát tekintve. Tegnap, mikor elmentünk a La Recoletába, alig pár percet vártunk a buszra. A probléma ezután következett. Buenos Airesben akkora dugók vannak, hogy csak a kereszteződésekben eltölt a busz 3-5 percet azért, hogy átjusson. Napközben csak egy kicsivel enyhébb a forgalom, a délután pedig maga a halál. A buszozásnak is megvannak a maga titkai, szabályai: 1. a buszozáshoz buszjegy kell 2. a buszjegyhez aprópénz kell 3. aprópénz viszont nincs. Mikor először szálltunk buszra, mindezekről még semmit sem tudtunk. A buszvezetők általában türelmetlenek és barátságtalanok. Az, hogy a buszmegállóban állsz, még nem jelenti számukra, hogy fel is akarsz szállni. Ha integetsz nekik, akkor esetleg megállnak, de ha nem lépsz fel azonnal az ajtón, már mennek is tovább, vagy rádcsukják. Minket az első busz így otthagyott, a másodikra már nagy határozottsággal léptünk föl (azon gondolkodom, hogy miért írok ennyit állandóan a buszvezetőkről. Tadzsikisztánban is hosszan foglalkoztam velük. Annyira érdekes ez?). Amikor felszálltunk, kiderült, hogy ide csak apró jó, amivel végül a helyiek segítettek ki. Innentől kezdve életünk egy része az aprók gyűjtésével telik. A városban mindenhol ki van írva: „No hay monedas” - nincs apró : )

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://australandboreal.blog.hu/api/trackback/id/tr72157653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VRituka 2010.07.17. 22:29:22

Mennyibe került a csokoládé? Az ujjaidról nem írtál, gyógyulnak? Pusz

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.07.17. 23:21:20

Micsoda? Hogy a BKV-nál is lehet rosszabb? :) Na jó, tudom hogy lehet. De mégis olyan jólesett ezt a transzparens kérdést feltenni.

Böki 2010.07.18. 16:17:18

Szívesen nézegetném a nagyon piszkos La Plata folyót, meg a többit! Ha csak itthoni vetítésre számíthatunk, akkor a képzeletem élesítem...
Pusy nektek:)

Pucesz 2010.07.19. 14:22:27

Vigyázzatok nagyon egymásra Chilében!
Isten ne adja, hogy szükség legyen rá!!!De azért biztos, ami biztos:
Mit tegyünk földrengés esetén?
Amíg tart a rengés:
# Ne hagyjuk el az épületet, illetve ne próbáljunk meg bejutni, ugyanis a legtöbb sérülés ilyenkor történik (Pl. ledőlő kémény, lehulló vakolat, üvegcserép miatt)
# Az épületen belül igyekezzünk minél távolabb kerülni ablakoktól, üvegektől, könyvespolcoktól és olyan tárgyaktól, amelyek leesve sérülést okozhatnak. A konyhából biztonságosabb helyre (pl. nappaliba) meneküljünk.
# Keressünk menedéket az asztalok alatt, ajtókeretben, a szoba sarkában.
A rengést követően:
# Ellenőrizzük, hogy mi magunk vagy a többiek megsérültek-e, szükség van-e elsősegély-nyújtásra,
# Elemlámpával ellenőrizzük, majd zárjuk el a gáz- és elektromos készülékeket, az elektromos főkapcsolót. A gázvezeték főkapcsolóját csak szivárgás gyanújakor szabad elzárni, visszakapcsolni pedig csak szakembernek lehet!
# Ha feltételezhetően sérült a vízvezeték, ne használjuk a WC-t.
# Kisebb kezdeti tüzet elolthatunk kézi tűzoltó készülékkel vagy letakarással.
# Elemes rádión, televízión keresztül tájékozódjunk a kinti helyzetről, a veszélyelhárítók utasításairól.
# Készüljünk fel az esetleg bekövetkező utórengésekre. Az erősen megsérült épületeket minél hamarabb el kell hagyni.
# Vegyünk fel vastag ruhát, cipőt, kesztyűt, hogy védjük magunkat.
# Vegyük fel a kapcsolatot a szomszédokkal, lehet, hogy segítségre szorulnak vagy segítséget nyújthatnak.
# Nyugtassuk meg a riadt állatokat. Ha lehet, őket is menekítsük ki.
# Vigyük magunkkal a kitelepítési és veszélyhelyzeti csomagunkat.
# Biztosítsuk lakásunka a betolakodók ellen.
# Liftet használni tilos.
# A szabadban kerüljünk minél messzebb az építményektől, fáktól, elektromos vezetékektől.
# Gázok és füst ellen védjük arcunkat, szemünket, a szabad bőrfelületet nedves ruhával.
# Ha vízparton vagyunk, igyekezzünk minél távolabb kerülni a víztől cunami veszély miatt.
süti beállítások módosítása