HTML

Austral&Boreal

Friss topikok

  • VRituka: Én nem tudok a képfeltöltésben segíteni, Nórika nem tudja? Most diplomázott... :-)A varrat nélkül ... (2010.07.21. 08:42) Csoda és csalódás Puerto Madrynban
  • Zolatusra: Fantasztikusak a kepek, es viccesek, nagyok jok a leirasok, ugyhogy rohadtul irigyellek benneteket... (2010.07.20. 19:46) Képek
  • VRituka: Ez a dulce de leche Mexikoban is van, mint a creme brule, es persze a mexikoiak is azt allitjak, h... (2010.07.19. 19:51) Kajaposzt
  • Pucesz: Vigyázzatok nagyon egymásra Chilében! Isten ne adja, hogy szükség legyen rá!!!De azért biztos, ami... (2010.07.19. 14:22) Közlekedés Buenos Airesben és Argentínában I. A titok nyitja (néhány hasznos közlekedési tanács)
  • M.Eszti: Nóri, három napja rémálmok gyötörnek, azt hiszem a Rufina - sztori után ma sem lesz másképp...:) ... (2010.07.18. 20:59) La Recoleta

Linkblog

Archívum

Four fingers – avagy vérfürdő a Fülemile utcában (07. 13)

2010.07.15. 00:39 wape

Barátaim, először is bejelentem, hogy indítottunk blogot australandboreal.blog.hu név. A cím remélem kifejezi vonzódásunkat (az enyémet biztos) a hűvös kontinentális helyek felé. A design szar, inkább nem létező, erre még nem jutott időnk. A képek oda kerülnek majd fel.

Sokféleképpen vágtam már neki utazásnak, de azt hiszem, így még nem. Nem kerülgetve a kását, lemetéltem négy ujjamat. A történet elmondva sokkal viccesebb, mint ahogy megtörtént. Indulásra pakolva hétfő éjjel, gyümölcssaláta készítés közben, Nóri rémisztő sikoltozása közepette (a szúnyogok) frissen élezett finn tőröm (Pukko) élére ráfutott a kezem.
Mindig kértek képeket, most jelzem előre, hogy a poszt alján láthattok 11 öltést, négy ujjon. Aki nem akarja, ne menjen a poszt aljára. A képek már reggel, az első átkötözés alkalmával készültek, a kötések itt már kevésbé látványosak.
Felgyorsítva az eseményeket, a csaphoz ugrottam, Nóri bepánikolt, állítólag spriccelt a vér, kijött a mentő, bevittek a kórházba. Vagy 10 percet tartottam csap alá fityegő ujjbegyeimet, ömlött rólam a víz és úgy éreztem, tarkóm radiátorként vezeti le a sok adrenalintól keletkezett hőt. A magyar egészségügy meglepett jó szereplésével, a mentő és a Szent János ellátása is gyors volt. Kb. 10 perc alatt a műtőasztalra kerültem, ahol a sebész a következő dolgokat végezte velem: három ujjra hat lidokain injekció (a negyedik egészségesnek tűnt), persze mindegyik úgy tűnt, mintha a csontig szúrna. Utána a kisujjamnál kezdte a varrást, ahol be lehetett látni a bőröm alá. Mint kiderült, a helyzet nem annyira súlyos, sehol se vágtam csontot vagy ideget. De elképzelhető, hogy az ujjlenyomatom új lesz.
Tehát a kisujjam. Az első öltésnél még nem hatott a lidokain. Az egész olyan volt – ahogy elképzeltem, mert odanézni nem mertem – mint amikor John Rambo varrta össze valamelyik részben a vállát. A különbség csak annyi, mint tudjátok, hogy az ujjbegy a test egyik legérzékenyebb része. Innentől kezdve, kiesett az a 10 perc, hogyhogy hogyhogy nem, Afganisztánról beszéltem a sebésznek, bár nem tudom, hogy jött szóba (talán a lidokain). Mire a mutatóujjamhoz értünk, kiderült, hogy azt is kell varrni, így oda érzéstelenítés nélkül ment két öltés. A végén kaptam négy röhejesen nagy bumpszli kötést az ujjaimra, ami komolytalanná tette ezt a konyhai balesetet. Mielőtt a lényeg elmaradna, az ujjaim mozognak, egy hét után olyan lesznek, mint régen.
A baleset számos kérdést eldöntött. Pl. nem fogok búvárkodni Puerto Madrynnál, és egy hétig Nóri fog helyettem írni a blogon. Számítok rá az evésnél és a fürdésnél is. Furcsa perspektíva a dél-amerikai út elején, de remélem, mire Santiagóba érünk, találunk egy dokit, aki kiszedi a varratokat és megint a régi leszek.
 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://australandboreal.blog.hu/api/trackback/id/tr642152581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bolcs27uj 2010.07.15. 06:33:39

vazze
Vigyazzatok magatokra, jo utat, sok fotot es elmenyt.
en sem latom a kepeket, pedig a 11 oltest megneznem...
udv
pityko

Böki 2010.07.15. 09:08:24

Túlélve a vérzivatart, kalandra fel! Ajánlom a visszafogottabb folytatást... Képeket én sem lelek, de várok lelkesen!!!
Pusy és vigyázzatok magatokra: Böki (Hűvösvölgyből)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.07.15. 09:12:50

Péter, ne aggódj emiatt! Amíg a Nóri ír, legalább kevesebb lesz az elütés :D Tényleg súlyos baleset az ujjmetélés, mert így fényképezni se tudsz majd... Legfeljebb rendezheted a képeket, amit Nóri csinál helyetted. :)

dranyuci 2010.07.15. 10:49:42

Irdd meg légyszíves konkrétan h hol lelhetők meg a feltett képek-a gyengébbek kedvéért(is).Puszi.

veruskaaa 2010.07.15. 12:53:53

"Nóri rémisztő sikoltozása közepette (a szúnyogok"

Nóri, én már akkor kétkedve néztem, amikor még csak az Amazonas-túra tervét mesélted... nem vagy túl jóban az ízelt lábúakkal... mi lesz ott Veled...?! :)) (emlékszem még a hasonló kolis sikolyokra...)

Vigyázzatok Magatokra és jobbulást, Péter!!! sok pusziiii

VRituka 2010.07.15. 14:37:40

Te Wape, azert azt nem egeszen ertem, hogy miert tartottad folyo viz ala a fityego ujjbegyeidet. Nem kellett volna inkabb elszoritani? Vagy csak el akartad tuntetni a vert, hogy Norika abba hagyja a sikongatast? :-) Naggyon varom a fenykepeket

batand 2010.07.16. 17:15:32

Péterem! Hős vagy, az fix. Én tuti azóta is vmi pihepuha ágyban feküdnék, és sajnáltatnám magam. Vigyázzatok egymásra, és te főként a régi-új ujjaidra,
Csók, a
süti beállítások módosítása